Tevreden


Vroeger kreeg je een boterham met tevredenheid en was dus tevreden met een ‘bammetje zonder’. Oftewel, ietsje minder is ook ok.
Tegenwoordig (pff, nu word ik oud…) neemt niemand daar meer genoegen mee. Nee, er moet boven water komen hóe tevreden c.q. ontevreden we zijn met z’n allen. Zijn de Friezen tevredener dan de Zeeuwen? Is er verschil in tevredenheid tussen verschillende leeftijdsgroepen? Scoort de plattelander of juist de stedeling het hoogst in het tevredenheidsonderzoek? Af en toe moet er weer gepeuterd worden in de belevingswereld van de Nederlander. En word ik (ongewild) geconfronteerd met de ‘tevredenheidsscore’; boeie!!!

Bleef het maar zo ver van mijn bed! Dan was ík heel tevreden!! Maar nee, ik kan geen bestelling doen, info opvragen via internet of een helpdesk bellen of ik krijg per kerende mail een verzoekje één minuutje van mijn tijd te besteden aan het beantwoorden van een paar vragen over de service. Hoezó??? Ik ben gewoon blij als ik na vele pogingen eindelijk de juiste persoon aan de lijn hebt. Zonder dat ik kan weigeren wordt het gesprek opgenomen voor trainingsdoeleinden (jaja) en de goedwillende studenten die het callcenter bemannen, staan met de mond vol tanden als ik ‘out of the box’ vraag. Met stijgende irritatie probeer ik beleefd te blijven en ‘gewoon’ antwoord te krijgen op mijn vragen. Heb nog niet opgehangen of “pling”: hóppa, nieuwe mail in m’n postvak In.
“Bent u tevreden over…” Pff, breek me de bek niet open!!!

Echt hachelijk wordt het wanneer je wordt overgeleverd aan een medisch specialist! Nog voordat je de goede man/vrouw hebt gesproken krijg je al een formulier in je handen geduwd met een aantal vragen. Of je die voor vertrek wilt inleveren bij de balie.
Alle vragen die betrekking hebben op je behandelaar worden gesteld voordat er tot daadwerkelijke behandeling/ingreep wordt overgegaan!
“Zou U familie en vrienden aanraden deze specialist te bezoeken?”
Tuurlijk scoort ie sky-high!! Jij moet nog, dus je prijst ‘m de hemel in!!

— elk kritisch toontje kan je een ‘ingecalculeerd’ foutje tijdens de ingreep opleveren! —
Toevallig ben ik binnenkort ‘aan de beurt’, dus laat ik mij uitsluitend lovend uit over mijn behandelend arts.

Ik ben ‘tevredenheids-onderzoek-moe’. Gooi het eens over een andere boeg; teVREDEn gaat over vrede hebben met. Ik hou het dicht bij mezelf; stuur gewoon een opgestoken middelvinger aan de afzenders van al die onderzoeken naar ‘tevreden-klanten-scores’ en een dikke kus aan iedereen die mij als mens te woord staat en gewoon helpt!

Jeanette

Delen is leuk! En makkelijk, via onderstaande links!

4 reacties

Naar het reactie formulier

  1. Ha Jeanette,

    Hier ben ik het dus helemaal mee eens. Een super goed idee…..

  2. Helemaal mee eens. Als ik niet tevreden ben, laat ik het zelf wel weten. Allemaal tijdrovend gezeur. Ik vul de enquêtes via de mail dan ook nooit in. Een middelvinger zou me nog net lukken denk ik. Hahaha

  3. je moet nu eigenlijk wel onder de lezers een tevredenheidsonderzoekje doen 😀 😀

  4. Bent U tevreden met deze nieuwsbrief ? Ja.
    Bent U het eens met de actie opgestoken middelvinger ? Ja.
    Super Jeanette dit verhaal, het is soms echt irritant.
    Groeten van Jan en Dinie.

Geef een reactie

Your email address will not be published.